ПОСЛЕДНА СПИРКА


Това съм аз. Харесвам ли ти или не все ми е едно. Когато тичах по тебе ти беше много заета, работа и все работа . Аз мислех само за теб. Събуждах си и лягах с мисълта за теб. Все още си пазя златното сърчице от теб. Не ме  топли нито блясъкът на златото, нито лъжливите ти обещания тогава и сега.
-Да, добре.Така ще стане. Нещата се оправят. Всичко с времето. Аз съм се заела вече със себе си и проблемите с  хората около мен. Все едно и също чувах, но ….„Кучетата си лаят, керванът си върви. Не, не си за мен четириного, защото тези животни са много верни, истински приятели. А ти излезе фалшива, фалшива, като човек и като жена. Не те обвинявам, нямам това право, но да кажа своето мнение никой не може да ме спре.С теб загубих много, но и спечелих. Разбрах колко наивен може да бъде един мъж, когато обича истински. Колко глупав. Затова вече не вярвам на твоите приказки, на твоите очи, които лукаво поглеждат и сега.Ти винаги искаше да е на твоето,да ти се изпълняват прищевките. Беше и си убедена, че ти си правата, че истината е само в теб, че си благословена жена. От кого, мила, от кои? И сега няма да ме чуеш, защото не мисля да изпращам това „писмо“. Пиша защото така съм решил. Едва ли ще ми олекне. Обичах те. Много те обичах. Или не сме един за друг или просто съдба. Понякога беше непоносима. Забиеш в една точка и чоплиш до втръсване. Не се съобразяваш с никой и с нищо. Важното бе за тебе да се „изпразниш“-не в буквалният смисъл, защото хубавият секс ти беше божа дарба. Там всичко ти идваше. Имах чувство, че си като кукла под контрол. Сложно за разбиране, но за тебе нямаше сложни неща. Искаш, получаваш. Намираш начин как и кога. С мен обаче не се получи. Навярно точно това си искала. Сега си сама както винаги. Ти не го знаеш, но аз, мила, ти го казвам. Ти винаги си била сама в твоя си свят с чепатия си характер, инат и не изпълними желания в мечти, които по чудо превръщаше в изпълними. Ето това не ми стана ясно и досега. Как го правиш? Няма и да разбера, защото съм сигурен, че и ти не го съзнаваш. Упорита, твърдоглава, напориста…Наистина се отличаваш от повечето жени, но този контраст на външност  и  душевност убива всички желания човек да те спечели отново и отново. Да те спечели завинаги. Когато ми се изсмя и ми каза в очите най обидното, което и от врага си не съм чувал пожелах си на ум да ти се случи. Не от злоба, от болка го сторих. Мислено. Аз съм роден тук и тук ще остана, тук ми е мястото, а ти?
-Елия, почакай, исках за сбогом да те целуна!Велизар стана от пейката и побягна към автобусът в който вече се качваха пътниците.Той знаеше,че този автобус не е за къси разстояния. Елия тъкмо стъпваше на прага и наместваше слънчевите си очила. Беше сплела косите си в плитка и изглеждаше съвсем по детски наивна.Само Велизар знаеше какво се крие зад това външно изражение. Той извика още веднъж, но гласът му остана глух и ням за самия него. Викаше, крещеше с болката,  че губи завинаги….надеждата. Елия не го чуваше и как можеше да го чуе, тя беше от друг свят, а той дори гласът си бе изгубил от дългото викане по нея. И това беше с години. Сега един миг реши нещата.  Автобусът  тръгна. Велизар също. Беше забравил за писмото. Обърна се и видя как вятърът си играеше с листите,които хвърчаха в различни посоки и като че ли искаха да настигнат него. А може би нещо бе забравил, нещо не бе успял да разбере, да напише, може би………….Посоката на неговата Елия беше различна от неговата, но той вървеше бавно и уверено, докато стигна хотела. Нямаше работа в този град и никога не е имал. Въобразяваше си. Неговото място е на село при мама.
-Заре, къде ходи , мама?Идваха да те търсят от новата ти работа.
-Спокойно, нищо не се е случило просто отминах последната спирка. Изсмя се тихо на себе си  и целуна майка си по челото.


„Всеки един ден си намира майсторa“
…или майсторът него 🙂

 

Вашият коментар

